Volg mij

Volg mij
Klik op deze afbeelding om te zien waar ik ben! het wachtwoord is: vespadakar

donderdag 25 oktober 2012

Woensdag 24 oktober

Zeer slecht geslapen, braken en diaree verstoorde mijn rust regelmatig. Ik was dan ook een wrak s'ochtends, voor mijn eigen veiligheid ben ik deze dag met de bezemwagen mee gereden. Veel heb ik niet gemist. Grens overgangen in afrika zijn erg vermoeiend. Eerst krijg je de post van het verlaten van Marokko, daarna een gendarmerie controle, 500 m verder de douane die de voertuig gegevens controleert, dat alles neemt met 80 man ongeveer 3 uur in beslag. Je komt nu in een stukje niemandsland, dat is vreemd, overal autowrakken, hetzij gesloopt of anders door een landmijn getroffen. Ja die liggen hier, maar geen zorgen die kom je alleen tegen als je niet op de te rijden route blijft, hier is geen asfalt maar rotsen en zand waar je overheen moet, hier en daar staat een bosje pikzwarte mauretaniers die tegen betalen/ beroving je wel losduwen als je vast zit in het zand.
Dan kom je bij de grens van mauretanie, die is 2 x zo erg als die van Marokko, de ene controle na de andere, weer 4 uur verder konden we vertrekken richting nouadibhou, camping abba, wat een ervaring. De gele dag niet veel gegeten, veel water met ors, nu gaat het stukken beter.

Ik schrijf dit donderdagochtend 6:00 plaatselijk tijd en ik kan zeggen dat ik vandaag weer 'lekker' op de Vespa ga rijden. Voorlopig geen wifi dus geen update's

Paul, van harte gefeliciteerd, een fijne dag en ik drink er vanavond een op jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten